CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, June 21, 2009

Balik Kampung

hah..kemarin balik kg...my parents house...hari minggu kan...lagi pun father's day....beli mkn kat abah n mak......tp memang tep2 minggu aku blk kg..if aku tak kena kerja luar.....sejak2 umur meningkat nie......mmg aku slalu ingin mendampingi mereka....kerana ayah & ibu tiada ganti nyaaa.....sooooo...di kesempatan yg ada nie...hargailah ayah & ibu kita....
yg best nyer....skrang nie musim padi nak masak dah...mmg bestttt giler...sepanjang jln aku nampak org dok mancing....maklum laaaa sume parit2 dah kering ayaq...tinggal lopak2 jer utk ikan2 berkubang...heheeeeee
antara yg best nyer tgk ler...kat laman rmh parents aku...pokok2 cili/cabai...(he he)...wowww..byk nyer buah...tp x msk lagi...buah manggis pun x msk lagi...rambutan jer yg dah msk....tp mmg bykkkkk...
buah yg byk2 nie korang prasan tak....heeee..belimbing buluh...wat msk lomak sodap nie..suka tol la aku tgk buah nie...byk kegunaan nya...walaupun masam....slh satu nyer utk kecantikan kulit pun boleh gak nie...wat gosok kuku, kulit kepala...kaki tangan...bak kata selain dr wat masakan....mcm2 lagi adaaa









mmmm.....tgk kat atas tu...dlm lopak2 air tu ada ikan rupa nyaa...nampak kan kocakan air tu...mmmm..if anak2 sedara aku ada kat kg tu...konpem terujaa...heheee, padi pun dah mula menguning.....mudah2an abah dan mak di murahkan rezeki...dgn sawah padi yg menjadi utk tahun nie dan seterusnyaa......tp mmg best kan jadi petani nie..impian aku gak nie...nak jadi petani moden..
tp mmg best ler blk kg...tenang n nyaman jer....betulkan bila kita pandang suasana yg penuh kehijauan...ketenangan tu akan terbit dgn sendirinya....

5 comments:

kirana nakia said...

bestnya balik kampung..awat time kami balik tak leh nak menimba..hehehehee

Sayang Lieza said...

ha haa..tu laa...kalu time nie blk kg..mmg best..ramai dok p bekubang dlm lopak2 tu...mcm kita penah buat dulu laa..brapa ekoq merang dok dlm lopak kat bendang tu...heheee

izzatsoleheen said...
This comment has been removed by the author.
izzatsoleheen said...

mOkcik liza izzat nk buah rambutan tu ckit leh tak...???heheheh

Sayang Lieza said...

boyehhh..izat mai la umh longg kat kg...panggey mokcik tak best laa..panggel la mak longg ekk..he heee