CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 23, 2009

Kuih Tradisional

hah...korang sume penah tgk tak kuih nie...mmg jarang jumpak....aku pun x brapa arif sgt...tp sejak2 dah besaq panjang nie tau la gak...huhu...

wadey keyping....(kuih tradisional org2 banjar kot....agak2 nya laa)...tp tak kira la sapa punya pun kan...janji sodap

mak aku n mak2 sedara aku yg tengah menggetel tepung , nak bg jadik rupaa dulu..heee

hah..nie la dia...tepung pulut yg di adun bersama ayor garam...di buat bulat n penyet skit

aikh...hubby aku nie..mcm QC plak..dok jadik pemerhati PBB kaa

hah..nie la hasil jadian nya..belom masak lagi


hah...dah siap di masak...sodap..n amat ringkas skali....kuah nya..hanyalah..gula merah...santan...garam skit..., nak sodap g masuk isi durian skit....masak ler kuah tu...mcm wat serawa tu...bila dah mendidih..masukkan la tepung yg di gentel td..bila tepung tu dah terapung mcm lam gambaq tu..maknanya dah masak n dah boleh di makan...heee

nie wat masa pak sedara aku nak turun wat haji baru nie...ramai ler yg berkumpul...so bleh la wat...gentel sorang skit..

0 comments: